Saturday, December 11, 2010

Nouvelle Beauty Centre Kena Jual Hartanah RM3 Juta

Berebut hartanah RM3 juta


BANGUNAN ibu pejabat Syarikat Nouvelle Beauty Centre Sdn. Bhd. milik Allahyarham Sosilawati di Kampung Baru, Kuala Lumpur.


KUALA LUMPUR - Nouvelle Beauty Centre Sdn. Bhd., syarikat milik jutawan kosmetik Allahyarham Datuk Sosilawati Lawiya diperintahkan oleh Mahkamah Tinggi di sini semalam menjual tanah dan bangunan bernilai RM3 juta kepada pasangan suami isteri seperti mana yang dijanjikan.

Hakim Datin Zabariah Mohd. Yusof membuat keputusan tersebut dalam kamarnya yang dihadiri peguam Mohd. Hadi Ar Rais Muhamad mewakili defendan manakala peguam Karena Tang Shiau Hui mewakili ahli-ahli perniagaan, Low Choong Yen, 59, dan Lim Bee Geok, 52, selaku plaintif.

Menurut Karena, Zabariah memerintahkan syarikat kosmetik itu menandatangani perjanjian jual beli dalam tempoh 14 hari bermula semalam selain menetapkan kos sebanyak RM15,000 terhadap syarikat itu.

"Syarikat itu juga perlu menjual hartanah terbabit kerana terikat dengan perjanjian yang telah ditandatangani sebelum ini," katanya kepada pemberita semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

No comments:

Post a Comment